Heenreis

18 maart 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren een prima heenreis gehad. Geen vertragingen of iets. Tien uur vliegen is best lang, maar tussendoor wat de beentjes strekken en dan gaat het wel. De douane in Amerika was ook zo gebeurd, 10 minuten in de rij en 5 minuutjes later waren we er al doorheen. De koffers waren ook netjes van het ene in het andere vliegtuig geladen, dus dat was allemaal goed gegaan gelukkig.

Aankomst met het vliegtuig was heel erg mooi. Het vliegtuig kwam vanaf het noorden langs de kust en vloog parallel aan de Golden Gate Bridge met daarachter Alcatraz en de San Francisco. Prachtig om te zien. Heb ik gefilmd, maar weet niet of dat goed gelukt is.

Op San Francisco airport even gebeld met het hotel wat de beste manier was om naar het hotel toe te komen en een shuttle-service was goedkoper dan een taxi blijkbaar dus hebben we dat gedaan. Die kerel reed echt als een gek door het verkeer heen maar zonder iets te raken hebben we het hotel gehaald. Ons hotel kende ie wel, bij de Chinatown-gate, mooi ding, staat ook op de foto's natuurlijk.

Hotel inchecken was allemaal zo geregeld, kamer is prima in orde, spullen weggezet en toen even Chinatown ingelopen om wat rond te kijken en te eten. Meeste winkels waren al wel aan het sluiten, nog even wat souvenir-winkeltjes bekeken en toen een restaurantje in om wat te eten. Met stokjes en een vork, een mes hebben we maar niet om gevraagd.

Daarna zijn we via Chinatown en Telegraph Hill  naar Fishermanswarf gelopen om natuurlijk de Goldengate bridge met verlichting te kunnen bekijken. Lag ook nog een mooi cruiseschip in de haven.

Vannacht goed geslapen, net ontbeten, even buiten op straat gekeken naar het Amerikaanse leven en zo meteen gaan we de stad in, auto halen, rondrijden, naar Alcatraz, enz..

1. Nico:
    19 maart 2012
    Veel plezier en maak er wat moois van daar-o!!!