Dag 12 en 13 - The journey continues..

30 maart 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 9, 10 en 11 hebben we overgeslagen, veel over te vertellen, maar niet interessant voor de meeste lezers denken wij.

Naast het werk ook met veel Amerikanen gesproken, gewoon leuk. Woensdagavond nog met een grote kerel die helemaal onder de tatoos stond, een tand miste, en geen zin kon uitspreken zonder minstens 3 keer f*ck erin te verwerken. Er draaide een nummer van KISS en hij zag denk ik dat ik wat woorden meezong want ineens begon ie z'n hand op de KISS-manier naar mij op de steken. En daarna kwam ik er niet makkelijk meer vanaf. Ik was z'n grote vriend ineens. En zo nog met veel mensen gesproken, leuk. Oh en m'n jasje trekt ook veel aandacht hier. Thats a nice jacket man, een heleboel keer gehoord.  Lijkt waarschijnlijk op een of ander heel duur jasje denk ik.

Gisteren was de laatste dag van de conferentie. Na de 'closing session', zijn we bij het zwembad gaan zitten om alvast de presentatie op maandag voor te bereiden. Hoe ziet de openingsessie eruit? Deze foto (http://www.flickr.com/photos/esri/7022588681/) is daar genomen en Marco en ik staan erop, als je goed kijkt... Al met al waren het vier hele lange vermoeiende dagen, maar wel heel interessant.

Naar het vliegveld gebracht door de hotelshuttle, auto opgehaald, de nieuwe Jetta, ook wel mooie kar trouwens. En gisterenmiddag om een uur of 15:00 zijn we richting Las Vegas gaan rijden. Onderweg nog 2 keer gestopt bij een Outlet-center en een starbucks en rond 22:00 reden we Las Vegas binnen. Heel gaaf om te zien! En druk op straat! Wij zitten 1 blok van de strip af, kijken zo op het MGM-hotel, heel mooi groen verlicht en daarop aankondigingen van shows die er draaien of gaan draaien. Zondag David Copperfield bijvoorbeeld. Even in de stad wat rondgelopen, in de hotels en casino's, o.a. Bellagio, wat rondgekeken en rond 02:00 waren we weer terug.

Vanmorgen uitgeslapen en daarna naar de Hooverdam gereden. Heel indrukwekkend bouwwerk. Eerst een securitycheck voordat je met de auto over de dam mag rijden, de Hooverdam heeft zelfs zijn eigen police department, en bij het bezoeken van de dam moesten we zelfs door een metaaldetector heen.  Redelijk streng beveiligd, maar ja, als ze daar een bommetje neergooien valt er wel een heel groot deel stroomvoorziening van de westkust weg zeg maar, dus wel te begrijpen. Het ligt trouwens precies op de grens van twee staten: Nevada en Arizona. Waarschijnlijk is de Colorado River de grens. Het stuwmeer erachter het Lake Mead. Bij de Hooverdam hebben ze ook een hele grote boogbrug gebouwd, de grootste boogoverspanning van ...geen idee. Zijn we ook nog even opgelopen, ikke zover mogelijk van de rand af :). Wel heel mooi overzicht op de Hooverdam vanaf daar. Vandaag was het trouwens tegen de 90 Fahrenheit, plus 30 graden, best warm om rond te lopen.

Terug in Las Vegas zijn we weer even een rondje hotels en casino's gaan doen: Excalibur, Luxor, Mandalay Bay en MGM Grand. Ons hotel ligt op 5 minuten van het Hooters casino, daar even een biertje gedronken en wat gegeten. Nu ff op de hotelkamer, 22:00, zo meteen nog ff de stad in, je moet wat doen hier... :)

Om 11:00 morgenochtend uitchecken, dan nog even New York New York, Stratosphere, Venatian en Mirage. En dan weer op tijd naar de luchthaven want het online inchecken lukte niet. Mijn naam klopte niet met het ticket ofzo. Die amerikanen snappen niet hoe dat werkt met tussenvoegsels, 'van der' is te moeilijk blijkbaar en moet aan elkaar ofzo. Overigens konden we ook de vlucht van Los Angeles naar Londen niet inchecken want dat kan dan weer niet omdat we eerst een binnenlandse vlucht met American Airlines vanuit Las Vegas hebben. Over de koffers hebben we ook al veel verhalen gehoord, dus met een beetje pech hebben we in Amsterdam geen koffer en komen die wat later. Ik stop maar zoveel mogelijk in m'n handbagage. Maar het zal wel lang wachten worden op Schiphol tot we erachter komen dat er geen koffers zijn, of misschien valt het mee.

Kreeg net nog een mailtje van Reislogger.nl: 'Gefeliciteerd, jullie hebben inmiddels een behoorlijk populaire reisblog. In de afgelopen weken waren 286 bezoeken met bijna 3000 paginaweergaves'. Heel erg leuk. Ik vond het leuk om te schrijven, kan ik ze zelf ook nog eens nalezen, want het waren wel twee hele drukke weken. Dat merken we nu ook wel. De vermoeidheid is redelijk aan het toeslaan. Marco viel daarstraks al in slaap in de auto, midden op de dag. En ik ben ook redelijk moe moet ik zeggen. Van de week werd ik trouwens zonder wekker om half acht 's ochtends wakker: al helemaal gewend aan de klok dus. Dat worden nog wat slapeloze nachtjes in Nederland denk ik.

De foto's staan er alweer op. Weer een heleboel, ik moet ze zelf ook nog bekijken. We hebben ook heel veel video gemaakt de afgelopen twee weken. Ik denk dat ik al die stukjes gewoon achter elkaar ga plakken en 1 film van ga maken. Is best leuk denk ik.

Viva Las Vegas!

1. Freddy:
    31 maart 2012
    Mooi verhaal Charles. Het eertste deel komt me bekent voor ;-)