Dag 8 - Yoshua Tree Park

25 maart 2012 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Na een week lange goede voornemens is Marco vandaag eindelijk een keertje gaan hardlopen 's ochtends, gevolgd door een duik in het zwembad van het hotel. Ondertussen lag ik nog lekker te slapen. Afgelopen nacht zijn we even het nachtleven van Palm Springs gaan opzoeken. Het viel ons een beetje tegen eerlijk gezegd, er was eigenlijk nog maar 1 tent open al was het daar wel aardig. Speelde nog een bandje wat covers en we hebben ons redelijk vermaakt met het bekijken van, laat ik het netjes zeggen, het overdreven gedrag van een bepaald slag vrouwen.

Vervolgens hebben we de truck op de parkeerplaats opgezocht en zijn op zoek gegaan naar een supermarkt om wat ontbijt te kopen. Daarna met de kaart op schoot, navigatie hebben we nog niet ontdekt in die auto, op weg gegaan naar het park. Onderweg nog even gestopt bij, je raadt het al: Starbucks, die wist Marco nog te zitten, daar was ie 4 jaar geleden ook al eens geweest. Mijn eigen naam op de beker begint ook al te wennen, al snap ik nu waarom bij mij wel en bij Marco niet. Marco bestelt gewoon een regular koffie, en die krijg je gelijk mee. Als bv een decaffee of hot chocolate besteld duurt het wat langer en wordt door iemand anders gemaakt, en dan schrijven ze je naam erop.

Het visitors center van Joshua Tree hadden we met een kleine omweg snel gevonden. Marco even een kaartje en wat tips opgehaald bij de balie en toen naar de westelijke ingang van het park gereden. Op verschillende plaatsen gestopt voor wat foto's en toen een trail uitgezocht om te lopen: Barkersdam. Halverwege de trail zag Marco wel een mooie rotspartij en vroeg of ik even naar boven wilde klimmen zodat ie een foto kon maken. Ik heb de top net niet kunnen halen, maar het was wel heel gaaf om dat te doen. De rotsen waren heel ruw dus je had goede grip en je moet echt je weg zoeken om telkens weer hoger te komen. Heel tof. Marco is daarna gaan klimmen en dat heb ik weer gefilmd en gefotografeerd, zo wisselden we een beetje af. Was eigenlijk veel leuker dan alleen maar het pad aflopen.

Bij een van de stops zagen we nog hele leuke diertjes, soort woestijnratjes. Op een of ander bordje zag ik de naam: pocket gophers. In het Nederlands Goffers, (wang)zakratten. Grappig om te zien. Ook waren er toeristen die onze auto op de foto zetten, beetje vreemd. Al met al een mooi park, mooi om eens gezien te hebben.

Wat wel opvallend was, was de enorme wind die er in de woestijn was. Ik had spijt dat ik geen jasje had meegenomen. Temparatuur was ook ongeveer maar 15 graden.

's Avonds met onze esri-collega's een hapje gaan eten in de stad. Was erg gezellig, smaakte heerlijk en zelfs nog even gezongen voor onze jarige collega Martin.

Kort verslagje vandaag, tot morgen wellicht!

1. The mean fucker !!:
    26 maart 2012
    Kijk, nu zijn jullie goed bezig !!
    Ipv van starbuckscafes kunnen jullie beter naar die Hootercafes gaan. Hooterwifi !!!
  2. ma en marjoes:
    30 maart 2012
    Hoi, mooie foto's!!!! Volgens ons hebben jullie het wel naar je zin????
    Goeie reis terug alvast!!

groetjes van de hele fam.
    Ma en Marjoes