Dag 7 - L.A. en Palm Springs

24 maart 2012 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Gisterenavond, na het schrijven van het verslag en de foto's zijn we naar de Santa Monica Boulevard gelopen op zoek naar een leuke tent. Halverwege kwamen we een karaokebar tegen waar we even een biertje gedronken hebben, maar daar was verder niet zo veel te doen  dus zijn we doorgelopen. Op de pier speelde een bandje ergens maar dat zag er niet echt gezellig uit, dus met wat navraag zijn we naar Harvelles op 4th street gelopen. Was op dat moment een optreden bezig van Dessy di Lauro, nooit van gehoord, maar was prima muziek, leuke tent, leuk sfeertje. Marco heeft nog een dansje gedaan en om 02:00 waren we terug in het motel en hebben vervolgens uitgeslapen tot 10:00. Gedoucht, ingepakt en op zoek naar Starbucks. Daar weer even wat koffie/thee cakeje, croissantje, en WIFI natuurlijk!

Daarna de navigatie ingesteld op de Hollywood-sign en daar naartoe gereden. Om er redelijk dichtbij te komen moet je de berg op, dwars door het wijkje wat tegen de berg aanligt. Ziet er echt heel erg gaaf uit. We hebben de weg naar boven helemaal gefilmd, bijna helemaal dan want het geheugenkaartje van de video was vol. Bovenaan naar de plek gereden om wat leuke foto's te maken en deze keer zijn ze wel gelukt gelukkig. Dus Dewi: missie geslaagd!

Na wat overleg zijn we vervolgens naar de Universal Studio's gereden, ligt daar vlakbij, om daar eens wat rond te kijken. Ik had op internet al gezien dat de entreekaartjes een beetje aan dure kant zijn, dus we hebben het gehouden bij de Citywalk, een grote winkelstraat, 2 verdiepingen,  vol met souvernirshops, eettenten, kledingzaken, massagesalons, kapper, Skydiving, bioscoop, tatooshop, en nog vanalles wat. De entree klopte inderdaad met wat ik opgezocht had: $77. Voor die prijs mag je gewoon 1 dag. Aangezien wij er maar een halve dag zouden zijn vonden we dat toch echt te duur, en voor een hele dag eigenlijk ook wel. Er waren nog andere varianten, bv soort Fasttrack-kaart, maar dan heb je het over $129 ofzoiets. Maybe some other time...

Vervolgens zijn we via Hollywood Boulevard en Sunset Boulevard naar Beverly Hills gereden, om daar eens wat rond te kijken. Ziet er allemaal wel mooi uit, strakke straten, mooie palmbomen, gazonnetjes, hele hoge heggen en poorten met daarachter veel geld. Een deel  van die huizen kan je dus gewoon niet zien, degene die je wel kunt zien zijn de minder spectaculaire, als zullen die ook niet goedkoop zijn. De wijk uitrijdend, terug naar Sunset Boulevard zaten we heel de tijd achter een hele grote zwarte Range Rover en de letters Range Rover waren helemaal ingelegd met glittersteentje en ook de rand van het nummerbord was op die manier gedaan... Tja je moet wat verzinnen om de buren jaloers te maken natuurlijk.

Na Beverly Hills zijn we richting Palm Springs gaan rijden, met als tussenstop Red Lands, waar het hoofdkantoor van ons bedrijf esri zit. Onderweg was het trouwens erg druk, redelijk wat file, en al rijdend merk je wat een grote stad Los Angeles eigenlijk is.

Al luisterend naar de radio valt op een gegeven moment de volgende reclame op: Stinkt uw loodgieter ook zo? Wij hebben lekker ruikende loodgieters, check www.thesmellgoodplumber.com

Halverwege even gestopt bij een eeeenormmm outlet shopping center, niet normaal meer. Dames: hier moet je zijn: www.premiumoutlets.com. Shop till you drop zeg maar. Jammer dat het zo ver weg is zeg maar.  Jac: kijk even op de website of je nog iets leuks ziet wat ik mee moet nemen! :) Gaan we van we week sowieso nog even naar terug, misschien morgen al wel trouwens. Romek: geen G-Star helaas.

En dan: Palm Springs! Bij het naderen ervan zie je de palmbomen al staan en de hele stad ziet er fantastisch uit, echt een luxe oord en dat zie je overal terug. Onderweg in de stad hing trouwens een banner over de weg heengespannen waarop alle esri-mensen en klanten verwelkomt worden door Palm Springs, heel leuk om te zien. Ons hotel: Renaissance Hotel, heeeeel erg mooi zeg maar.

Koffers hebben we toch maar zelf gedragen, we blijven gewoon. Ingecheckt, koffers in de kamer, auto weggebracht naar de luchthaven, hotelshuttlebus terug en daar onze collega's ontmoet. Even een biertje op het terras bij het zwembad gedronken en daarna even de auto bekeken die we morgen meenemen naar Yoshua Tree Park. Ik kan niet over het dak heenkijken, V6 of V8, echt enorm, wat een monster van een auto.

Morgen meer en vanaf maandag tot donderdag is het toch vooral werk dus misschien dat we dan een dagje overslaan of het in ieder geval heel kort zullen houden. Moeten ook oppassen dat onze laptops niet nat worden bij het zwembad natuurlijk :)

Donderdagavond rijden we naar Las Vegas, dus daar valt vast nog wel wat over op te schrijven denken we.

Groeten!